Nou!!! TelVerde – linie telefonică gratuită pentru informarea pacienților despre drepturile lor

O linie telefonică gratuită TelVerde, dar şi un site au fost puse la dispoziţia pacienţilor pentru a fi informați asupra drepturilor lor, în cadrul campaniei „Drepturile pacienţilor: Pacienţii informaţi au parte de servicii mai bune”.

Campania vizează deschiderea unei linii telefonice TelVerde (0800 080 444), unde pacienţii pot suna, gratuit, de luni până vineri, între orele 8.00 şi 20.30, dar şi un website – drepturilepacientilor.info, unde vor afla toate drepturile pe care le au.

Mai mult, cei care au plângeri privind  încălcarea unui drept, pot solicita, prin intermediul site-ului, un punct de vedere din partea specialiștilor. Voluntarii vor prelua sesizările şi, ulterior, o echipă de doctori şi manageri în domeniul medical le va răspunde persoanelor care vor semnala încălcările, malpraxis sau condiţionarea serviciilor medicale.

Campania a fost lansată miercuri de fostul preşedinte al Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate, Cristian Buşoi. Fostul peședinte al CNAS a precizat că, din discuţiile purtate cu pacienţii, cele mai multe persoane nu-şi cunosc drepturile, unele dintre ele elementare, atunci când solicită servicii medicale. Printre drepturile menţionate de Buşoi se află şi cel de a fi informat cu privire la tratamentul propus şi alternativele pe care le are pacientul din punct de vedere medical, pentru a alege în cunoştinţă de cauză. Potrivit lui Bușoi, o instituţie care să se ocupe de apărarea drepturilor pacienţilor este necesară şi trebuie înfiinţată de Guvern.

2 comments

  1. MARIA

    O intrebare pun si eu “Cine sunt vinovatii?”Mi-am pierdut mama pe 21 noiembrie 2015 cu diagnosticul infarct mezenteric .Pe scurt s-a prezentat, insotita de mine, la spital judetean Braila miercuri 18 nov ora 19 pentru dureri abdominale atroce ,fiind si in fibrilatie atriala si dupa un echo abdominal unde zicese nu s-a vizualizat nimic grav la nivelul organelor interne abdominale(acestea fiind ok),am stat in UPU Braila 7 ore fara vreun tratament dandu-i eu din proprie initiativa o tableta de no-spa si asteptand verdictul medicilor de la upu in acest interval de timp. A fost internata la cardiologie unde un renumit medic cardiolog ,credeam eu , a spus ca aceste dureri sunt de la fibrilatie .vazand ca aceste acuze se intensificau si la insistenta mea a fost trimisa pt ex radiologic si chirurgical ,( dupa 2 zile de ignorare la sectia cardiologie unde i s-au administrat doar antihipertensive si clexane si nimic specific pentru aceste dureri ) . ajunsa in chirurgie a fost operata in urmatoarea zi si dupa 4 ore de la interventie ,fara a-si reveni din anestezie s-a stins spre durerea noastra si nepasarea cui ? intreb eu indurerata si revoltata .Ca sa fie si mai tragic trupul i l-am putut ridica de la serviciul de medicina legala abia a treia zi de la deces pentru ca o” doamna “nu si-a indeplinit atributiile, spunandu-ne cu nepasare ca sambata si duminica nu poate viza actele necesare ridicarii trupului neinsufletit ca nu sunt zile lucratoare ,de parca MOARTEA actioneaza numai in zile lucratoare . Rusine pentru astfel de oameni si sa-i “rasplateasca” DUMNEZEU CU “”BUCURIA”” MEA DIN PREZENT.Am mai trimis un mesaj dar nu am primit nici un raspuns pe mail.SCUZE CA INSIST

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *